רימון
תומר
אלון
אשל
אלומה
סביון
הדס
אלה
חורש
אור
נרקיס
גפן
רקפת
שדה
חבצלת
המוסד החינוכי קיבוץ גן שמואל - 1947-1997
  • איריס
  • יעקב
  • טובה
  • יוסף
  • רחל
  • רבקה
  • שני
  • תמי
  • כניסה/הרשמה

הכיתות האקסטרניות – הנחיות לַטיפול החינוכי
01/09/1989

בשנה זו החל המוסד לקלוט "תלמידים אקסטרנים", בעיקר מחדרה,
בשל היעדר מקורות לקליטה, שהייתה תמיד התנאי לקיום המוסד.

הכיתות האקסטרניות – הנחיות לַטיפול החינוכי

א. הנחות היסוד
1. חניכים אקסטרניים יהוו בשנים הבאות חלק חשוב מתלמידי המוסד החינוכי. עם זאת, חלקם באוכלוסיית התלמידים לא יעלה על 40%.
2. המוסד פועל במגמה להביא לשילוב אופטימאלי של התלמידים האקסטרניים במסגרתו. הוא יוסיף לפעול לשילובם גם בפעילויות שמעבר לשעות הלמודים.
3. לכל קבוצה אקסטרנית יהיה מחנך/ת, ולכל האקסטרנים יחד תהיה אם-בית.
4. המוסד יתאים את הפעילויות הכלליות שלו לאפשרויות ההשתתפות של החניכים האקסטרנים.

ב. תפקידי המחנך/ת
1. אחראי לנושאים הלימודיים של הקבוצה ושל הפרטים בה.
2. אחראי לקשר עם ההורים בכל הנוגע לנושאים החינוכיים והלימודיים.
3. אחראי לקשר עם הגורמים המתאימים במערכת המוסד בבעיות הנוגעות לקבוצתו.
4. אחראי לניקיון הכיתה של קבוצתו ולצורתה החיצונית והאסתטית.
5. אחראי להיפגש עם קבוצתו מעבר לשעות הלמודים – במסגרת פעילות חברתית – לפחות פעם בחודש. הוא יעודד אותם להגיע לַפעילויות של המוסד, וידאג לסדרי תחבורה מתאימים (במידת הצורך).
6. המחנך ייפגש עם קבוצת ההורים פעם בחודש.

ג. תפקידי אם-הבית
1. לדאוג לנוכחות התלמידים: לראות בבוקר שכולם הגיעו ולהשגיח שאין הם עוזבים את המוסד ללא אישור.
2. לדאוג לניקיון השירותים והמרפסת של בתי האקסטרנים.
3. להשגיח שתורנים מכל קבוצה ינקו את חדרי התה לאחר א. עשר, ולסייע למחנך בהשגחה על התורנים שאמורים לנקות את הכיתות.
4. לטפל בבעיות בריאות (או בבעיות מיוחדות אחרות, במקרה והמחנך לא נמצא) של חניכים אקסטרנים.
5. לדאוג לחניכים לשתיה ולחם, לארוחת בוקר, במועדון (אם כך יוחלט).
6. לעמוד בקשר רצוף עם מחנכי הקבוצות ולהיות שותפה לפעילויות המיוחדות של הקבוצות הללו (המפגשים החודשיים, שיחות ההורים, ישיבות הערכה וכיו"ב).

אברמלה

תגובות לדף זה תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!