דו"ח לשיחת קיבוץ על הלימודים במוסד
01/01/1950
מתוך העבודה של זהר בן-שימול:
במסגרת לימודי הנושא נבחרו שני נושאים, אחד מהתחום הריאליסטי ואחד מהתחום ההומניסטי. מדי כמה חודשים הסתיימה הלמידה של הנושאים, והם הוחלפו בנושאים אחרים.
בפרוטוקול שיחת הקיבוץ מספטמבר 1950 נמסר דו"ח משנת הלימודים שחלפה. נאמר שב"שבלים" עסקו בשלושה נושאים, גוף האדם (ביולוגיה ואנטומיה) המזרח התיכון, חימיה, מתמטיקה ואלגברה. ב"עופר" עסקו בכדור הארץ (אקלים ואסטרונומיה), נושא הפלחה שכולל את חיי הצמח וכן חשבון" (אג"ש, 1 . 2 . 1 ). בתחום הלימודים ההומניסטיים מסר בניו את תוכניתו לשתי הקבוצות, שבלים ועופר – "שבלים: תקופת ימי הביניים הכללית והישראלית. ספרות – מולייר וטשרניחובסקי, גיאוגרפיה, תנ"ך ולשון. "עופר" – היסטוריה בעולם העתיק, היסטוריה ישראלית – בית שני, ספרות מסופרים שונים. חיבורים ותנ"ך" (שם, עמוד 133). נושאים נוספים שעובדו ונכתבו על ידי המורים המקומיים היו: "הגבורה בישראל", "החום", "האקלים", "יסודות החימיה", "רומי", "ירמיהו", "יוון" (אג"ש, 7 . 4 . 1).
עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!