רקפת
נרקיס
תומר
אלון
אשל
אלה
סביון
הדס
גפן
אור
חורש
אלומה
רימון
שדה
חבצלת
המוסד החינוכי קיבוץ גן שמואל - 1947-1997
  • רבקה
  • יעקב
  • שני
  • איריס
  • רחל
  • טובה
  • יוסף
  • תמי
  • כניסה/הרשמה

אתר המוסד - מקום לחזור אליו | ישראל רפפורט
23/01/2015

אתר המוסד הוא מקום לחזור אליו. מקום בטוח ומוחשי, עד כמה שהאינטרנט הוא מוחשי ובטוח, מקום בו נוכל לרענן זיכרונות נעורים, לחזור אל החבר'ה, אל החוויות והמקומות.

התמונות, הסרטים, הסיפורים והעובדות ההיסטוריות המובאים באתר עם השקתו הם נקודות עוגן וייחוס, חלק מהפסיפס שהיה המוסד הזה. נקודות אחיזה שמהם נוכל להמשיך ולהביא את הפינה שלנו,  כן כל אחד שרשום באתר יכול להעלות 'פוסטים', להשתתף, שוב.


נרתמתי למשימה כי מעבר לרגש, לניסיון והחוויות האישיים שלי, אני רואה במוסד החינוכי את אחד מהניסיונות (והניסויים) שיחד וכחלק מהקיבוץ, היו לפריצת דרך חינוכית-חברתית-אנושית שהקדימו את זמנם בהרבה ובגדול!
מהפכה היא מילה גדולה, אבל היא לא גדולה, לא מורגשת כשאתה חי אותה ביומיום שלה ולא מרגיש שהיא כזאת.

כמי שבא מחוויית בית ספר של ז'קט כחול וסמל עניבה ומשמעת, אני יודע היום, בפרספקטיבה של שנים, עד כמה החיים והלימודים שלנו במוסד היו באמת ובפשטות מהפכה חינוכית-אנושית-פורצת-דרך-טרם-זמנה. כבוד לחניך כאינדיבידואל, גילוי עולמות וגירוי הסקרנות לטבע, למתמטיקה לפיזיקה להיסטוריה ולפילוסופיה ולביולוגיה. זה היה חינוך גבוה, אבל בגובה העיניים. חינוך ואהבה לעבודה ולאחריות בענפי המשק, לשוויון ערך החניך והכרה בייחודו, ללמידה חווייתית ודינמית עם המון תיאוריה, חינוך לחיי חברה תוססים ולחיים שבהם הערכים אינם 'מילה גדולה' אלא מעשים טריוויאליים.

האתר > ייחודי ומיוחד, ואיך הוא בכלל עובד > בין ספר מחזור לפייסבוק
עם קבלת חומר הרב שנאסף ונערך ע"י אברמלה, היה צריך להפוך את 'הספר' לאתר חי ואינטראקטיבי בקונצפט וארכיטקטורה מודרניים מתאימים של תוכן וצורה, של פונקציונאליות, אסטטיות ונוחות מודל 2015 - ציר הזמן, התגיות (נושאים), דף הקבוצה, דף החניך, דף מחנכים ואנשי 'חבר העובדים'. הרבה התלבטויות, מה יהיה גלוי ומה יהיה מוגן בסיסמה, איך ירשמו לאתר הגולשים כי הרי הם כבר מופיעים בו ויש להם דף אישי, איך יעדכנו המשתמשים, אם ירצו, את הדפים של קרוביהם. הרבה שאלות ואתגר גדול הציב הפרויקט הזה מה גם שצריך לכוון לכל הגילאים, לכל ה'מוסדניקים' והעובדים לדורותיהם...

הקמנו אתר שהוא גם ספר מחזור מאורגן לפי הקבוצות, גם ארכיון וגם רשת חברתית פעילה בה יכולים החברים לא רק לצפות אלא גם להגיב, לתרום לתוכן בכתיבה והעלאת תמונות וסרטים..

איסוף התמונות התאפשרה הודות לקיום אוצר עצום של עשרות אלפי תמונות סרוקות ומתויגות בשת ארכיון הקיבוץ, עבודה ענקית של גידי סיון. אני איתרתי, אספתי ומיינתי אלפי תמונות קבוצתיות על מנת ליצור את האלבומים באתר. עבודת העלאת התמונות האישיות ושיוכן לקבוצות החניכים נעשתה ע"י שי כץ.  הסרטים נאספו מהווידאו ע"י מישה בר אילן בסיוע של עודד צנטנר שממשיך לסייע לנו בתחום.

דף הקבוצה מכיל את שם הקבוצה, השנים במוסד, הסמל, המחנכים והחניכים שסיים י"ב. בלחיצה על תמונת החניך/ה מגיעים לדף האישי, שאותו בעל הרשאה או מטעמו, יכול לעדכן, כולל החלפת התמונה האישית, הוספת גלריה אישית, אפשר להוסיף קישור לאתר אחר או לדף פייסבוק ורצוי גם למלא פרטי קשר, נייד ודוא"ל, כל אלה יישארו מוגנים תחת סיסמה כמובן. בני משפחה של חניכים מוזמנים לעזור או לכתוב במקום קרוביהם.

הפוסטים או דפי האתר המכילים סיפורים, תמונות וסרטים. מתויגים לפי נושאים כגון לימודים, תנועה, טיולים ומחנות, דיונים, אידיאולוגיה, ילדי-חוץ ועליית הנוער, ספורט ועוד.
נכון לעכשיו יש באתר 2345 תמונות, 13 סרטים, 1425 חניכים ואנשים שעבדו במוסד, 60 קבוצות, 1045 דפים. מתוכם כ-56 דפים כלליים של 'קרה במוסד', ועוד כ-255 דפים 'קרה מסביב', יש מה לקרא. התחלה לא רעה לאתר חדש.


הרשמה לאתר המוסד:
מומלץ להירשם לחברות באתר, על מנת לקבל אם רוצים, עדכונים שוטפים והודעות, לעדכן את פרטי המידע בדף האישי ובדפי קרובים. לכתוב פוסטים להעלות תמונות. בכתיבת דף חדש יש להקפיד על תיוג הדף, סימון בתיבות סימון פשוטות: תאריך האירוע, קבוצה, נושא וסוג.

המתקשים להעלות תכנים לאתר, תמונה סיפור, סרט, מוזמנים לשלוח אלינו דוא"ל ganshmuelwebsite@gmail.com.


על מנת להירשם לאתר לחצו כאן
בטופס ההרשמה יש למלא את כתובת הדוא"ל שלכם, ובשלב מילוי הטופס תוכלו גם לבקש ולקבל אפשרות עריכה ועדכון לכרטיסי "מוסדניק" של קרובי משפחה ואחרים. למדריך קצר ומעשי לחצו כאן.
אם אינך מופיע/ה באתר (בטעות!), והייתי חניך או חלק מחבר העובדים, פנה/י אלינו.

האתר, שהפקתו החלה באיסוף החומר ב-2012, הוא פרי יוזמתם ועבודתם של:
  • אברמלה פרנק – שיזם את התיעוד המקוון של המוסד החינוכי, אסף וארגן את מרבית החומרים.
  • ישראל רפפורט – שיזם את האתר ניהל את הפרוייקט, אחראי על עיצוב האתר ולהכנסת החומרים לתוכו (בעזרת חברת התוכנה של הקיבוץ העירוני מגוון, מגוון אפקט)
  • מישה בר אילן – חבר צוות ההפקה ואחראי לחומרי הווידיאו שבו.
  • שי כץ  – חבר צוות ההפקה ואחראי להכנסתם הפיסית של חומרים רבים לאתר.
הצוות מודה לרבים שסייעו:
  • לזוהר בן שימול על כך שעבודת המאסטר שלה הייתה לבסיס ולטריגר ליוזמה, המבוא שלה מובא כאן כחומר רקע כללי.
  • לגידי סיון על העבודה המסורה לאורך שנים בטיפול, קיטלוג וכיתוב בתמונות ארכיון.
  • ליעל רותם על העבודה היסודית בארכיון בחיפוש, אחזור וארגון החומר ההיסטורי אודות החניכים, הקבוצות והמוסד בכלל.
  • לעודד צנטנר על העזרה הגדולה בטיפול בסרטים בהקמת האתר וגם בהמשך.

טעויות והשלמות בטח יש – סליחה! העבירו ונתקן!


יתכנו טעויות, בשמות, בטקסטים, בתמונות, בתאריכים ובכלל, ואנו מתנצלים מראש ומבקשים: אנא תפנו במייל ואנו נתקן.
  • מייל לפניות ganshmuelwebsite@gmail.com 
  • שלחו גם רעיונות, הצעות ובקורות. נשמח לשפר כ"כ שנוכל.


תודה על ההזדמנות, ישראל רפפורט, יולי 2015
למדריך קצר ומעשי

תגובות לדף זה תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!